Fartfylld start på dagen.

Kom och gick över gården och pratade i mobilen när den jag pratade med möttes av ett "helvete - jag har en ettårstjur vandrandes lös på gårdsplan så jag måste sluta". Haha. Dessutom var jag helt ensam hemma så jag ringde en granne som var hemma och kom ner för att hjälpa mig.
Han kom och tjurskrället drog i 390knutar ner över en åker som angränsar mot hagen, inte heller brydde han sig om att jag skramlade med kraftfodershinken utan han stod där envist fastfrusen i backen, så fort vi kom närmare än tre meter så backade han. Gah!!
Till slut var det bara att ge sig och inse att tjuren aldrig skulle följa med upp till ingången. Hur skulle vi nu lösa detta? Grannen sade "tänk så bra det vore om han tog och hoppade in i hagen" och hur det var så bestämde sig tjuren för att grannen var farligare än att få en stöt av elstängslet så han gjorde ett halvt om halvt ograciöst skutt in till kompisarna igen... Inte rev han ner tråden så farligt heller och tur var väl det, det lilla som blev var snart åtgärdat.

Man fick se det från det ljusa sidan, det hade kunnat vara allihop som var utanför också.

Kommentarer
Postat av: jana

Oj,då.
Det värsta som kan hända här en morron är att killarna inte stänger dörren till vårt sovrum så vi vaknar av tvn......
Syns nästa helg??

2007-08-04 @ 19:56:16
Postat av: Lollo

Hehe ville ut på ett litet äventyr läser jag =D

2007-08-06 @ 22:14:21
URL: http://lollo83.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0