Pirrigt!!!

På tisdag ska vi testa en ny tränare och få hjälp med lite bekymmer vi har. Lite pirrigt är det... Okej, jag ska erkänna, jag är dödligt nervös!!! Det blir en hel del som ska hinna göras, till råga på allt så har vår dragbil gått i strejk så jag måste låna en bil för att skjutsa hästen på tisdag men det måste väl finnas någon (snart blir det drag på den fina blå, ska kolla kostnaden när den ska in på service)...hade gärna velat hinna iväg för att inhandla nya ridstövlar också men jag vet inte när det ska hinnas med. Mina gamla slitna får nog vara med ett tag till, om jag inte hinner iväg på tisdag men det kan nog bli tajt.

Kvigorna har flyttat iväg till sin stora fina sommarhage, en normal sommar brukar betessäsong vara juni-september där så jag hoppas det blir så i år med. Det borde räcka eftersom att det dels är något färre djur där än vad det brukar och för att dom kom dit senare än normalt. Det var cirkus så det räckte och blev över när de skulle flytta dit i alla fall, vårat nya grindsystem var väl värt varenda krona i alla fall.
Gamla kloka tant fick följa med och när hon kom hade vi varit dit med en halvgammal ko samt sju åringar men det var ingen som mötte henne när hon klev ur transporten. När vi kom tillbaks med de fyra sista så hade gamla tant samlat i hop de andra som var där och kom för att möta oss. När småfröknarna bar i väg för att kolla läget så stannade gamla tant + den andra kon kvar en bit upp och då stannade fröknarna upp för att sedan återvända tillbaks. Det är lydnad det ;)

Kommentarer
Postat av: jana

Hej!
Måste vara härligt att verkligen se respekten dom har sinsemellan.
//Jana

2007-07-09 @ 09:00:34
Postat av: Lollo

Hihi vad kul att du tycker d. Egentligen är han ful söt.. nu på sommaren får han så mkt sår, han är allergisk mot nåt, våra grannar satt till o med upp en "har du förlorat din katt" lapp i vårat område :P
Så han ser ut som en vildkatt hehe..
Men han har världens bästa personlighet, älskar att gosa =)

2007-07-13 @ 21:01:05
URL: http://lollo83.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0