Busfrön!

I dag kom mina fem nya illbattingar.. Lite fundersamma på vart de hamnat men verkade ändå vara trygga och hanterade djur. Tre timmar senare ringer pappa och säger att jag har en tjur som går på foderbordet. Då hade en av de nya traskat ut genom grindarna, hoppsan. Jag såg framför mig att han skulle vara ganska svårfångad eftersom att han var på en ny plats med nya människor och lukter. Jag sprang ut och började prata lite med honom och döm om min förvåning när han travade tillbaks in.
Några timmar senare ändå så ringer sambon, då har grannen ringt till honom för att det står en kalv på vägen. Samma buse hade traskat ut igen trots att vi hängt för en nackbom, jaha. Bara att kasta sig i bilen och fara hem, väl hemma hittade jag honom när han försökte flirta in sig hos våra kvigor.
In med honom i gruppen igen och sänkte nackbommen ytterligare så nu hoppas jag att han håller sig i skinnet i natt!

En av tjurarna som kom är vansinnigt söt, han har ljusbrun kropp men svansen är vit. Ska se om han vill vara fotomodell någon dag framöver :). Kvigorna verkar vara väldigt trevliga, jag satt på huk utanför grindarna och småpratade och då kom den vita fram och ville hälsa.
Det känns skönt att det inte har kommit hem fem stycken räddharar som springer åt andra hållet bara man rör sig lite hastigt.

Var iväg och red en sväng i kväll, hästen (inte min tant) var hur pigg som helst men det var positivt. Även fast han låg på framåt som en raket så släppte han igenom kroppen, trampade in bakbenen och hade ett sug på bettet utan att hänga sig kvar. Den energin vill jag ha till veckan i fall vi kommer i väg på träning :)

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Ååååh vad jag saknar livet på landet.. Har pratat traktorer på jobbet och efter att ha fått reda på att jag kan köra en tröska fick jag kommentaren "Rebecca, helt plötsligt verkar du så rejäl!"... Är det positivt tro?? Regn, åska och sol i Skåne idag, håller det bönderna nöjda måntro..

2007-06-17 @ 19:49:42
URL: http://somedaysoon.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0