Kontaktsökande och traktorhaveri.

image18

Bilden ovan är sen våra nykomlingar (den vita var en av dem) bekantar sig genom grinden med av våra kvigor. Det är lite "vill du bli min kompis" över det hela. Man skulle kunna säga att de nya djuren var lite speciella utan att ljuga allt för mycket.

image19

Ovanför här har ni "vitsvans". Det går att skymta vilken färg övriga kroppen har och sen är svans +svansrot vit. Intresant teckning, har nog inte haft någon sådan tidigare.

I går satt jag och körde baltransport (de rullades på ett ställe och skulle plastas på ett annat) och kände att bromsarna började gå väldigt lätt. Jag trampade pedalerna i botten utan något som helst motstånd så jag hoppade ur, ropade på A och sa att "Prova. Jag tycker inte att bromsarna tar särskilt bra". Han hoppade in och drog samma slutsats som mig, det fanns inga bromsar kvar... Hmm, fem balar kvar att hämta och plasta, orka åka hem och byta maskin?! A körde de fem sista balarna utan bromsar (misstänker att han slet ganska bra på kopplingen i stället) så fick jag stå med vår gamla pärla som är sen 71(?) och plasta. Sen var det bara att åka hem och rulla in eländet i verkstaden, väl där kom de även på att dom nog skulle göra något åt lastarkolven som läckte olja... Men nu ska lilla maskinen rulla på smärtfritt igen :)
Jag är bara glad att vi var hemma när bromsarna tog slut och inte kvar där vi körde under fm. Där hade det varit lite nervkittlande att bli utan broms då det var två ordentliga sluttningar.

Jag har även blivit moster igen. 25/6 föddes det en liten kille. I går hade hans storasyster (2½ år) frågat om han inte kunde få följa med henne ut och leka i sandlådan.

Kommentarer
Postat av: Louise

Hehe ville han inte följa med storesyster ut i sandlådan då? =D

2007-06-27 @ 22:17:43
URL: http://lollo83.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0