Skördetider

Nu har ensilagekörningen börjat. Riktigt roligt!!! Jag vet att det finns de häromkring som är klara men vi fick bland annat vänta på reservdelar till slåtterkrossen innan vi kunde starta. Jag satt och studsade runt i en traktor i dag, lade fram balar till plastaren och staplade sedan upp de fina "äggen". Esteten funderade om det verkligen var helt rätt att ha en orange rundbalspress till en röd traktor, undrar om jag inte måste sälja pressen eller måla om den för att det ska matcha ;) (och för att undvika missförstånd så behöver ni inte ta det sista på allvar).

Nya busfröna har skött sig bra, tjurarna började visa lite liv och buttas med varandra i dag. Om allt går enligt planerna så ska kvigorna få gå ut till våra i morgon eller på tisdag. Öppnade porten i dag så att de fick nosa på varandra en stund och prata lite. :). Gick även en stund inne hos de som är födda på gården och kunde klia en av dem över ryggen en ganska lång stund. Det kära läsare, det är något som uppfyller mig med lycka. Att få gå runt med mina djur och känslan när man får stå och klia dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0