Regnet öser ner del två.

Så har det regnat igen. Det har kommit riktiga skurar med jämna mellanrum, naturligtvis kom det en när jag var ute och red. Suck! Det kom en riktig stormby också så när vi travade kändes det som vi stod stilla, en ganska udda upplevelse måste jag säga.

Hade besök av en från Swedishmeats i dag och nu är vi godkända Gourmetuppfödare, nu återstår bara detaljen att djuren ska klassa in rätt också *vissel*. Men vi klarade miljö och lite andra krav så det känns jätteskönt. Fick även en hel del goda uppfödningstips för att nyttja djurens kapacitet mesta möjliga. Sen tyckte han att vi skulle byta ut våra "gamla drakar" mot inkalvade polled (=hornlösa) kor av tyngre ras. Vem vet, det kanske blir det med...just nu är det inte möjligt men det är helt klart en intressant tanke.

Lastaren har hängt sig i traktorn så det var lite intressant i dag när jag skulle köra ut ensilaget i hagen eftersom att den med jämna mellanrum hängde upp sig i ytterlägena och lossnade med en smäll, tappade balen oavsiktligt ett par gånger pga detta. Sen har gummiskyddet för knappen på lastarspaken lossnat av någon anledning, förmodligen ligger den någonstans i traktorn. Det jag började fundera på när jag satt med fingret på metallen var "jag undrar om denna knapp på något vis kan bli strömförande, då kommer det göra ganska ont i mitt finger". ;o) Det har hänt någon gång förr att det blivit en mindre kortslutning bland trådarna i lastarspaken, jag har däremot ingen aning om ifall den strömmen kan ledas ut i knapparna, jag hade väl märkt det antar jag...

Nu håller vi tummarna för sol, lite blåst och värme så att gräset växer!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad är det för ras på korna du har nu då ?

2007-05-30 @ 12:02:26
Postat av: Lena

Just nu består besättningen av övervägande korsningar, mestadels med charolais eller hereford.

2007-05-31 @ 10:06:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0