Tjuren har kommit.

Kl 19.00 gjorde Bamse entré. (Han är stamboksförd under namnet Impala). En stor kille som ändå verkade lugn, han hade lunkat förbi fjolårstjurarna, som helt plötsligt blev väldigt små, utan att försöka buffas och han har nu boxen brevid fjolårskvigorna. Han verkade finna sig till rätta ganska snart och började äta utan bekymmer. När jag kom ut efter 22 så hade han gjort kväll och krupit ner på ströbädden. Ett par kort knäppten men jag lyckas inte lägga in dem just nu så jag gör ett nytt försök i morgon och hoppas på att dator och kamera har ett bättre samarbete med varandra.

Undrar hur mycket han väger? Citerar mamma "det är många stora köttbitar på den där" ;)

Vädret har inte varit det mest samarbetsvilliga under denna vecka, det har regnat och varit sol om vartannat mest hela tiden, ändå har inte regnet riktigt nått backen utan det har varit så torrt att dammet har stått som ett moln efter traktorn. *suck* . Det var en som sade att jag skulle sluta gnälla idag, jag var ju bonde så jag var i alla fall aldrig nöjd med vädret. Personen i fråga ville inte riktigt förstå att jag var ganska beroende av vädret...men men, sitter man på ett kontor hela dagarna kanske det inte är så lätt att sätta sig in i hur det är.

A har utökat sin kunskapsbank med att köra traktorgrävare, han tycker dessutom att det är riktigt skoj men jag går inte med på hans önskemål om att också vill ha en sådan leksak. Det kanske är lite småaktigt av mig men jag får väl bjuda på det då ;).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0