04:40

Då klev jag ur sängen i morse och tyckte mycket synd om mig själv som hade kor och var tvungen att gå ut i ladugården. Jag hade hellre legat kvar en stund till. Det var en ko vaken av 53 när jag kom ner, hästarna hälsade mig med sitt sedvanliga morgongnägg och genast kändes saker och ting trevligare. Sen när jag började köra fram foder så kom Bamse upp och blinkade, även stora tuffa tjurar kan se väldigt nyvakna ut. När jag gick in hade de flesta vaknat och kommit fram för att äta, det var bara i en grupp som hälften tyckte att det var alldeles för överskattat att äta vid den tiden på dygnet.

Började klura på ett nytt tjurstall i huvudet i går, jag är bra sugen på att bygga men det kommer att ta ett par år från det att jag är klar på vad jag vill ha tills att det står på gården. Vi får se, ska träffa U.S snart nog och då ska jag lägga fram mina funderingar och höra vad han säger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0