Hästspark

En liten olycka hände i morse när jag släppte ut damerna som resulterade i att fröken skrutt fick in två fullträffar, en på min höft och en på mitt lår. Första tanken som fladdrade genom mitt huvud var "f-n, nu har jag brutit lårbenet" eftersom jag inte kunde räta upp mig och belasta benet men sen så gick det. Jag drog mig in och pulade på en stund och sen ringde jag sjukvårdsrådgivningen där jag för en gångs skull fick prata med en trevlig sköterska som testade mig lite och konstaterade att eftersom jag kan belasta och dra benet upp mot mig så är det ingen fraktur men att jag nog kommer ha ganska ont i några dagar och att jag skulle smärtlindra och höra av mig om det blev värre.

Jag är inte arg på min häst, hon kom och buffade på mig när jag stod och grät och jag vet att det var en olycka och att det var den andra hästen hon slog efter, jag hade bara oturen att vara emellan.

Jag undrar hur många färger jag kommer få på benet? Fick även sår efter brodden så jag tycker lite synd om mig själv. Nu däremot är det dags att linka sig ut till ladugården och flytta om lite djur.

Kommentarer
Postat av: ejmis

Ajajaj din stackare...jag vet hur det känns!!
Föemodligen får du en REJÄL lårkaka och en massa fina färger på benet sen. När man får en spark så där får man vara glad att det är mjukdelar som träffas och att man förhoppningsvis inte står mot en vägg eller något när det smäller.
Krya på dig!

2007-11-19 @ 18:22:14
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: effet

ha ha du kommer få en massa roliga färger på benet....det fick jag iaf...ett helt kolage :0)
å Pajas hälsar att han har faktiskt dragit ut en tand idag å sytt, så det är faktiskt mer synd om han!
call me!!

2007-11-19 @ 22:14:46
Postat av: Carro

Åh..stackars dig....vilken smärta...de blir nog alla regnbågens färger..Ha de...

2007-11-19 @ 22:24:13
Postat av: Lollo

Men fyy :(( Har blivit sparkad rejält en gång av en PONNY o det gjorde skit ont så kan tänka hur du har det nu ://
"Smärtlindring o mobilisering" gäller nu då..som det så fint heter på vår avdelning =)
Hoppas du blir bättre snart.

2007-11-21 @ 11:25:36
URL: http://lollo83.blogg.se
Postat av: Christel

Det ÄR synd om dig......

2007-11-22 @ 22:17:36
URL: http://kottenliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0