Kvadrat och Kubik på äventyr.

06.10 fredag morgon gick jag ut för att starta bilen och hörde att det var livat i ladugården, går ner till vägen och tittar över mot ladugården och anar siluetten av Kubiks mamma.. Det blev en fartfylld start på dagen när vi skulle försöka övertyga dessa kalvar med tillhörande mammor att de visst skulle gå in i ladugården igen. 06.45 skulle jag vara på byn men det var bara att ringa en av de som jobbade natt och förklara läget, 07.20 klev jag in på jobbet men det var inga större sura miner utan dom var mer roade och frågade om det var kul att ha kor.

I dag skulle nykomlingarna klippas lite och dom var lite smådryga, i alla fall de med angus i sig. Tror inte det var en av dom heller som stod blick stilla, en härjade så pass att han fick in benet i magbandet och trillade.  Sen ville han inte resa sig när han kom lös heller utan låg i boxen och blinkade, efter en stund kom han på att det kanske inte var så tokigt att ställa sig upp och sedan lyckades han hitta en liten lucka när han skulle över till ladugården och vips så stod han på gårdsplanen i stället för i lösdriften... Inte skulle han gå in heller, det där med frihet var ganska skoj. Till sist så lyckades han ställa sig själv i ett hörn så att det gick att öppna upp grindfållan och lura in honom den vägen.
Det är bara fyra kvar av dessa dårar att klippa (i grupp är dom helt fantastiskt lugna, en och en är dom lite halvknäppa), dock får dom vänta till tisdag... I morgon ska jag ägna mig åt att hantera o klippa lite kvigor i stället samt fixa i stallet.

Höften börjar skifta i grönt och lila, har inte heller lika ont längre, däremot kan jag bli lite stel så klättra på stegar är ingen höjdare än (vilket det aldrig är för mig rent mentalt egentligen men nu menar jag fysiskt).

Kommentarer
Postat av: ejmis

Muuisarna kan vara jobbiga ibland ;)
Vad jobbar du med?

2007-11-25 @ 10:52:53
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0