Änglakalv.

Lilla kalven klarade sig inte. Nu skuttar hon runt på de gröna ängarna tillsammans med andra små frön som lämnat gården. Jag tror att mamma ko ville visa att hennes kalv var borta när jag kom ut för hon reste sig upp, tittade på mig och råmade lite lågt och tittade på kalven. Uscha, det var jobbigt.

I morgon är det dags att tävla, hästen står oknoppad och tränset är osmörjt men jag ska väl hinna med något i morgon med. Min planering för kvällen sprack ordentligt ioch med kalvis... Har även någonting som påminner om bihåleinflammation och det är inte någon spännande upplevelse :s.

I dag fanns jag med i land lantbruk också, en liten text och en liten bild. Hihi.

Kommentarer
Postat av: ejmis

Åh så tråkigt...som tur är så är det vackert och bra på de evigt gröna ängarna.
Jag ska kolla i grannens land Lantbruk i morgon =)
Lycka till på tävlingen.

2008-04-25 @ 23:53:58
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Sandra

Hejsan!Tråkigt med den lilla kalven..hittade din blogg genom Land lantbruk,tycker det är jättekul att läsa om andra bönder o deras vardag!Tycker att vi verkar vara lite lika,jag har inte så mycket tid att uppdatera vår blogg men titta gärna in o lämna en kommemtar!Hade så bra!

2008-04-26 @ 19:44:01
URL: http://www.vastanalantbruk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0