Nattsudd.

Jag jobbar extra i natt, så även natten mot i går och ska ut till natten igen. Det var ingen hit att kliva upp efter 4½ timmes sömn för att åka ut och plasta ensilage.
Första skörden i år är betydligt mindre än i fjol, tur att det finns lite reserv att ta av.

Jag ska bege mig ut i kohagen någon dag för att fota de små, dom växer så det knakar nu. Jag tror de flesta har ärvt sin fars goda tillväxt vilket bara är ett plus i kanten.

I morgon (läs senare i dag men jag har fortfarande fredag eftersom jag varit vaken hela natten) ska jag ägna mig åt lite hagstängning. Det är dags att låta korna få promenera ut på bete fyra samt öka ut lite på kvigornas bete. Sen hoppas jag på ett stabilt uppehåll till veckan så att jag kan köra in lite hö till hästarna.

Kommentarer
Postat av: ejmis

Det är lika här tyvärr, första skörden är sämre än i fjol...nu hoppas vi på återväxten.

2008-06-28 @ 07:26:34
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Evelina

Å vi har inte ens börjat med första skörden än! Vi brukar börja direkt efter midsommar, men de har regnat hela veckan =( känner stressen. lyckliga du som har börjat!

2008-06-28 @ 17:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0