Bondebåten 2008

Nu är den över.

Som vanligt börjar kryssningarna med en bussresa som alltid känns oändligt lång för att sedan följas av en massa köande innan man är ombord. När jag och min kära M gick ombord på båten så möttes vi av indier som målade ett kastmärke i vår panna (Bollywoodveckor ombord) och sedan letade vi rätt på hytten och tog en varsin dusch för att fräscha upp oss. Vi passade även på att undersöka innehållet i påsarna som "min mat" delade ut, där fanns det rotsakschips som jag tycke var fantastiska.
Kvällen inleddes sedan med att alla som åkte för att vara med på bondebåten samlades i dansresturangen för välkomstdrink och en inledning och sedan bjöds det på smörgåsbord och kvällen var fri för vilka aktiviteter man nu ville ägna sig åt. Dessutom var det sjögång så om det berodde på dryck eller båt att det kändes vingligt låter jag vara osagt ;)

Onsdagen vaknade jag efter fyra timmars sömn och var vrålhungrig (då var kl 7.30) och jag försökte lite försynt börja prata med M för att se om vi kunde gå till frukostbuffén, det tog sin lilla tid men sen så... Efter det hämtade vi seminariebiljetter och dagen bestod av intressanta seminarier, en middagslur och ett besök på bilutställningen som var på däck tre. Till middagen hade vi värdekuponger så att man kunde välja själv vart man ville äta och vi käkade på en resturang efter "gågatan" ombord som hade en alldeles fantastisk pepparstek. Kvällen blev lugn, jag tror tisdagen tog ut sin rätt ;)

Torsdagen hann vi inte med så mycket mer än att käka frukost och försöka få ner alla taxfreevarorna i väskan, sedan var det dags att gå av och sitta på den där förbaskade bussen i flera timmar igen. Men nu är jag hemma och stolt. Alla tjurarna som gick på slakt sist fick gourmet och felfrihudtillägg och det känns väldigt bra!

Kommentarer
Postat av: ejmis

Låter som en bra resa och grattis till en bra leverans!

2008-03-13 @ 20:55:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0