Dagen i korthet.

Inga bilder denna gång för jag sitter inte vid min dator.

Hur som helst, i dag fick jag riva ner stora delar av mitt grindsystem och ta ut på kvigbetet för att skilja ut en dam som inte hade verkat så pigg. Det gick väldigt lätt och hon klev på transportvagnen utan protest och vi rullade hem. Hemma skulle hon få en liten box i väntan på att grindarna kördes hem och på något vis lyckades hon lirka upp den och syster såg henne trippa iväg över gräsmattan. Efter en stunds lock och pock med den obligatoriska plåthinken innehållandes kraftoder gav hon upp och följde med hem igen. I morgon ska jag vända åter och riva ner grindarna för att ta hem och sätta upp igen.

Hur det gick att byta beteshagar med hästarna i dag blir jag trött bara av att tänka på. Vi kan väl nöja oss med att dom var väldigt osamarbetsvilliga och jag hade kunnat skänka bort båda två...

I kväll var jag iväg och red MVF. Jag blev toknöjd, vi hade ett register i både trav och galopp. Samling och längning bara flöt (tänk er ett gummiband som man kan töja och dra ihop). Jag hoppas vi kommer i närheten av det på söndag också.

Kommentarer
Postat av: Emelie

ja du.. kvigor är smartare än man tror... vi hämtade hem några som skulle kalva.. tog hem dom frn betet idag.. det tar sin tid.. men nu är alla 6 hemma =) skööönt! mycket spring i hagen innan.. svetten pårlade.. tur att kl bara var 7 så att inte solen värmde så jätte mycket..

2008-06-03 @ 20:05:30
URL: http://dansantakossan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0