Gårdagens ingredienser.

1 traktor
1 oljefat
1 dunk olja
Skiftnycklar av obestämt antal
1 dyngspridare
1 kofot
1 spännband
1 traktorgrep
1 traktor till
1 bakvikt
Okänd mängd kodynga
Några liter diesel.

Med dessa ingredienser fick jag dag som började med ett oljebyte i min traktor. Sen stod vi och försökte få ordning på dyngspridaren som av okänd anledning drog mattan snett, när den väl gick rakt så lastade jag och pappa spred. Vi hann med tre vagnar och sen gick kedjan till dreven av... Är det vårbruk så är det.
Tillbaks till verkstaden och hittade ett kedjelås som passade. Klockan började dra iväg och det var dags att ge djuren mat och åka iväg med en höbal till kvigorna vilket blev en väldigt intressant upplevelse... Jag har en väldigt lång uppförsbacke sista biten, traktorn började med en hastighet av 37km/h och slutade i 4 km/h (i normala fall tappar man kanske sju km/h i hastighet). Jag åkte ner till hagen, släppte in balen och funderade på om jag skulle ta mig hela vägen hem och vad som kunde vara fel. Satte mig i traktorn och kom inte över 35 km/h i backen trots att det var nedför och det gick segt resten av vägen. I dag står traktorn i verkstaden och det visade sig att det var lamellerna..

I dag är det även regn, på gränsen till snöblandat. Jag är glad för att jag inte hunnit så än.

Kommentarer
Postat av: ejmis

Tänk att det alltid är något som ska strula eller gå sönder...

2008-05-16 @ 10:47:45
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Emelie

visst är det sådär! jämt ska nåt gå sönder.... suck... =(

var i sverige finns du???
hur gammal är du??
får man fråga sånt??? hmm...

/Emelie

2008-05-16 @ 12:12:01
URL: http://dansantakossan.blogg.se
Postat av: Björn

Har precis bytt koppling i min jd 3050 dom slits visst lite =) Men du får de de positivt de hände före ensilaget.

2008-05-18 @ 12:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0