Lagad harv och bränd fingertopp.

Nu har harven fått tillbaks de saknade efterharvpinnarna så jag gjorde en liten testkörning i "gål-änge" (gårdänge med dialekt och tjockt l) och vad händer, jo...det börjar regna :s. Är det inte typiskt så säg? Men men, nu är harven fräsch och dreven till dyngspridaren skulle komma här i veckan :). Ska försöka få i väg kvigorna till betet på lördag och på söndag väntar tävling. Jag tappade lite lust när jag såg vem som var dommare men men, det är bara att rida på och göra sitt bästa.
Duktiga jag har även bränt min fingertopp, man ska inte plocka upp en mutter och en bult direkt efter att man har kört av dom med rondellen...

Just ja, ett tips till andra som kör harv är att trä en tråd genom pinnarna till efterharven för då har man pinnen kvar även om fästet skulle gå sönder :)

Kommentarer
Postat av: Mia

Ska försöka komma ihåg tipset med harven. Dock har vi ingen harv, men det kanske blir när drömmen om egen gård går i uppfyllelse.

2008-05-08 @ 12:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0