Skäms på mig ;)

Jag har verkligen inte haft tid och ork att uppdatera här på ett tag...men ni får en kort nu så ska jag se om det kan bli en längre i kväll där jag kanske bjuder på en bild från dagens försök att agera vägspärr ;). Jag hade varit ute på en åker och vältat...när jag är på väg hem så är det en bit med ganska stora gupp och jag kör sakta och fint igenom, känner sedan att det rycker till och vips går traktorn väldigt lätt. När jag vänder på huvudet så ser jag välten stå kvar alldeles ensam. Eländet lyckades hoppa av dragkroken och släpades en bit i hydralslangarna för att sedan bli ståendes (som tur var gick ingenting sönder). Ringde efter pappa för att få dit traktor två till assistans att lyfta upp den så att det skulle gå att koppla för min traktor. Under tiden hinner skolbussen komma och den chauffören blev inte glad åt jag blockerade vägen så att han fick vänta i ungefär 15 minuter. Jag bad om ursäkt, det fanns inte så mycket annat att göra.
Nu står välten hemma på gården igen och nästa gång den ska användas ska jag byta drag!

Kommentarer
Postat av: ejmis

Tur att det inte blev värre...

2008-05-26 @ 20:33:50
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Carro

Ojoj..vad du är ute på äventyr..hiii...de var väl aldrig någon av fars anställda??....
hoppas det är bra med dig!!
kram

2008-05-26 @ 22:52:32
Postat av: Mia

Äh, int behöver du skämmas. Det finns viktigare saker att göra ju.

2008-05-27 @ 22:17:58
Postat av: ejmis

Har du tänkt på någon speciell hingst?

2008-05-28 @ 13:53:07
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0