Uppdatering.

Nu har det gått flera dagar sedan jag skrev.

I lördags ägnade vi oss åt detta:


För er som undrar var det dags för kvigorna att fraktas i väg på bete och det är alltid lika spännande att försöka övertyga flickorna om att vagnen inte är farlig. Först går ingen och sen ska alla tränga sig på samtidigt.

I söndags var det dags för detta;

(det är alltså min nummerlapp nerstoppad i mina ridstövlar så det var tävling...). Laget kom trea, indivduellt i första klassen kom vi 12:a.. Den gick inte särskilt bra, hästen var på väg att hoppa ut från banan och vi fick in ett ½galoppombyte osv. Andra klassen gick betydligt bättre och jag slutade som fyra med bland annat en åtta på en travvolt!!!

Måndagen ägnades åt att släppa ut korna med kalvar, det var intressant. En kalv fick vi mer eller mindre släpa ut ur ladugården för han skulle inte gå någonstans. Spelade ingen roll att mamma hade gått ut. Gamla Grandis förstod var som var på gång och gick våra omvägar utan minsta protest.

Kommentarer
Postat av: ejmis

Jag har precis kommit in efter att ha jagat den nyfödda kalven i flera timmar...vilken galen kalv!!!

2008-05-14 @ 16:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0