Vårkörning.

Grannen har börjat så nu står det inte på förrän jag kan köra (han har mer söderläge på sin mark än vad jag har). Ska över till honom i dag och hämta en kalv, en liten en som man får mata med flaska, jag tvivlar på att någon av mina kor är villig att adoptera.

Jag hoppas att harvpinnarna har kommit i morgon så att den kan fixas till, likaså att det ordnar sig med ett drev till min dyngspridare.

Nästa helg är det dags för tävling igen. Spännande, vi har ju lite att försvara ;) (eller inte, det går som det går med den damen, allt hänger på humör och dagsform men hon hade skött sig bra på tävlingen i går med sin ägare).




Kommentarer
Postat av: ejmis

Hoppas det går bra med den lilla kalven. En av mina kor tror jag kan tänka mig att adoptera andras kalvar faktiskt och det är skönt att veta.

2008-05-04 @ 15:24:54
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0