En finurlig filur.

Det står en sådan i ladugården vid namn Bamse. På något vis lurade han min far i dag och stod hux flux inne i en av grupperna i ladugården. Han har varit kvar ute med några kor och i dag när vädret var riktigt surt så fick de även tillgång till ladugården för att alla skulle få tak över sig, när pappa hade släppt ut de djuren som skulle vara ute och släppt fram de andra så stod Bamse kvar inne med ett nytt harem. Om han tryckt upp sig i ett hörn och smugit bakom pappas rygg eller hoppat över en grind ner till ströbädden vet endast han själv. (Jag skulle vela se 1.5 ton tjur smyga iväg och jag hade även velat se pappas min)

Det är en mycket speciell och personlig tjur, undrar om man någon gång kommer att ägna en sådan igen?


   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0