Evigt regn?!

Tredje kvällen i rad som hästarna "regnat in" från hagen. Suck!! Nu kommer vi behöva några dagar med storm så att det återigen torkar upp på marken och bär för maskinerna. Skulle vi försöka köra i morgon lägger vi ner traktorerna och kör sönder insådden... Herr W har inte varit särskilt sugen på att gå ut, i går kväll fick vi mer eller mindre kasta ut honom genom dörren för att han skulle kvällskissa och i dag gick han väldigt länge innan han gick med på att gå ut. Han har blivit lite halvbekväm på ålderns höst ;)

Jag var ut på krogen i lördags och när jag stod och pratade med en kille och han fick höra att jag var bonde blev hans första reaktion "oh shit", den andra var "men då måste det vara kul för dig att komma ut och se lite folk". Ehm..jaja..

I tisdags var jag iväg och tränade med MVF och det var riktigt roligt, om än lite jobbigt. Det kändes att det var längesedan, vissa saker tog lite längre tid att få till än andra. Öppna är inte någon favoritövning även om den har sin funktion, sluta är mycket lättare :)


Kommentarer
Postat av: ejmis

Komma ut och se lite folk??!! Vad trodde han, att du bodde på månen eller...??

2008-10-03 @ 20:39:22
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Evelina

Ja köpte en nikon D40, den sägs vara en bra nybörjarkamera. Å de håller ja med om för mitt ex köpte en canon eos 400D medan vi var tillsammans och givetvis var jag och och provade fota mycke med den men den kändes nästan för avancerad för mig iallafall.

Ja visst är de roligt att se folks reaktioner på krogen när man säger att man är bonde! sist ja var på krogen blev reaktionen precis som jag önskade eftersom jag var döless och bara ville hem, en kille dök upp från ingenstans och började fråga de vanliga frågorna, du vet va jobbar du me å bla bla bla. Ja svarade snällt på hans fråga och sa att jag var bonde och du skulle ha sett han! han blev helt stum, såg helt förskräckt ut.. Haha tänkte jag för mig själv, där blev jag av med honom, men tror du inte att hans nördiga kompis räddade situationen och började fråga ut mig en massa om bonderiet =/ suck lyckades tillslut slingra mig därifrån och ge mig hemmåt. Ja tycker de är kul när folk frågar va jag jobbar med för man vet aldrig riktigt hur de ska reagera, antingen blir de positivt överraskade eller så tvärt om eller så vet de inte riktigt va de ska säga :)

2008-10-06 @ 20:12:45
URL: http://xevelinax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0