kalvdans och trötthet.

I går fick de flesta kalvarna promenera in i kalvstallet, det var en som gjorde ett tokrus iväg och blev kvar med sin mor ute på betet så vi ska försöka med henne igen. Det är ingen idé att börja jaga ute på betet, det är alldeles för stort och kalven är på tok för snabb. Inne i kalvstallet blev det sedan lite dans för att försöka dela på tjurar och kvigor. Jag har ett mycket fint blåmärke på låret efter en välriktad kalvspark, pappa har blåmärke på foten från en hoppande kalv som missade hans stålhätta och M verkar ha klarat sig från blåmärken.

I morse ringde telefonen, då var det mamma som talade om att vi hade en ko på promenad från beteshagen på väg mot kalvstallet så då var det bara att skynda ut och hoppas på att hon inte skulle hinna med att försöka hoppa in i kalvboxen. Jag hittade Mamma ko med huvudet nere i kraftfodersvagnen, hon såg väldigt söt ut med kross långt upp i ansiktet. Jag fyllde en hink och lockade med mig henne ner till betet igen och då tror jag hon kände sig lite lurad ;).

Sen blir jag bara trött, det har varit väldigt turbulent en tid i en av mina föreningar där jag varit aktiv och jag har bland annat haft en roll i valberedningen. 2/3 av sittande styrelse avgick omedelbart för en tid sedan och i går var det ett extra årsmöte med fyllnadsval och nu känner jag mig som att luften har gått ur mig alldeles. Jag fick även läsa/höra i morse att hela vår tävlingssektion avgått vilket inte stämmer så då var det bara att försöka uppbåda kraft någonstans ifrån för att försöka reda ut vad som egentligen har hänt och sagts då det grundar sig i ett missförstånd.

Dessutom, som pricken över i, har det börjat regna igen så jag undrar när vi kommer kunna börja tröska...

Jag tror jag tar och drar täcket över huvudet nu och tittar fram till påsk.

Kommentarer
Postat av: ejmis

Dessa muisar kan verkligen ställa till det....

Nu MÅSTE det bli bättre väder snart...vi har fortfarande grönfoder som vi inte har kunnar bala...

2008-09-09 @ 19:32:46
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Evelina

Åh snacka om att man känner igen sig i denna kalvdans som alltid uppstår på hösten när kalvarna ska skiljas åt från kossorna! De brukar bli livat! Du är alltid snäppet före mig, jag har inte hunnit skilja på dem än... men snart ska det ske. Vet du, ja har fundeat mycke på vart du håller till? alltså vilken kommun? De kanske har stått i nån blogg, men då har jag missat det.

2008-09-11 @ 02:11:31
URL: http://xevelinax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0