Skogstur.

Jag och M har varit ute och ridit damerna i kväll. Han fick ta RB för att öva upp sina färdigheter som ryttare medans jag tog den gamla 26åringen som står på gården. Det blev mest skritt men även lite trav :) (gamla tanten tyckte även att vi skulle galoppera men jag tyckte att hon kunde hejda sig en aning...)
Det är lite fascinerade att 26åringen har så mycket power i sig, man kan inte riktigt tro det när hon kommer och lunkar på långt grimskaft eller knappt förflyttar sig i hagen. Hon kan fortfarande sin dressyrskolning så både öppna och sluta fanns i kroppen, om än lite längre in och lite stelare än förr.

Jag har även anmält RB och mig till en körkurs för H. Sidbäck. Det vore jätteroligt att få komma med tillsammans med hästen men det känns som att det är en mycket minimal chans att vi gör det då det är många som anmält sig. Annars har jag nog en fotplats som jag kommer att utnyttja för att lära mig mera om körning.

  Älskade, snällaste RB

 När man är lite till åren kommen får man börja bli grå. (26 åriga T)

Kommentarer
Postat av: Nilla

Goo kväll

Träningen gick bra är helt slut i kroppen..herr häst har aldrig gått så bra och tant Nilla aldrig ridit så bra ...mycket power och kanon rörelser när man hittar de braiga knapparna..härligt att bara ut och mysa i skogen ,jag var ut i måndags på en skogspromenad..ha de så bra

2008-09-12 @ 22:14:47
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Det är väl underbart när gamlingarna visar att de fortfarande kan ;).

2008-09-15 @ 07:55:28
URL: http://overhogdal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0