Maskinvisning och blåsande isbitar.

Det blåser isbitar ute i dag, likaså gjorde det i går. Jag trodde jag skulle få krupp när jag gick och rätade upp hästhagen. Gamla T är lite utav en mästare på att töja trådarna för att komma åt de få grässtråna som börjat leta sig upp i dikeskanterna så varje morgon måste jag börja med att räta upp hagen.

Om dryga timmen börjar maskinvisningen med det bästa märket inne i stan. Självklart ska jag åka i väg en sväng men jag ska försöka undvika att byta in den maskin jag har även om det kliar i fingrarna. Jag vill ju så gärna ha en valtra... Sen i kväll ska jag iväg o rida Gråben, smörja sadel, träns och stövlar samt försöka åstadkomma lite knoppar. I morgon bär det av till Sorf för tävling och det får gå som det går. För att citera K.B "någon ska vara med för att betala domaren också" :)

Jag satt och läste i lite gamla lunarbloggar (05-06 ungefär)och vad jag garvade åt en del saker.
Här är ett från när A.D ligger i bakluckan på M:s bil.
A: M, har du en karamell?
M; Nej det har jag inte
A; Men M...jag är verkligen sugen på en karamell just nu.

Eller detta, jag kommer ihåg hur vi diskuterade denna fråga när jag pluggade.
En klassisk kuggfråga från medeltiden hämtad ur "vetenskapsteori för nybörjare"

Kan Gud lugga en flintskallig? Om Gud är allsmäktig måste han kunna utföra allt. Men lugga en flintskallig lär han ändå inte kunna göra. Om med lugga menas "dra i håret" och med "flintskallig person" menas "en person som saknar hår", då är det logiskt omöjligt att lugga en flintskallig. Gud kan naturligtvis utan svårighet låta håret växa ut på den flintskallige och sedan lugga honom, men då är han ju inte längre flintskallig.

Jag och F när jag försöker fylla i F:s minneslucka.
-Titta, där är K
-Vem?
-Jamen K, som du tyckte var så snygg i går
-Jaha, jag hade bra smak i går också då

Ett sms från F
Låg i min säng och tittade på mina fina kort i telefonen, fick därefter en chock och blev tvungen att uppsöka läkarhjälp då jag insåg att det fanns bildbevis på att man har umgåtts med x.

F igen..
"ja men jag kan ju inte följa med till pokerpalatset, vem ska jag då hångla med..."
"det är dumt att ta den oöppnade flaskan när den öppnade är öppnad"
"It's a spider on my hand....ops....now it's dead".

"Sitt alltid fastspänd i en berg och dal bana". //Joey från Vänner


Kommentarer
Postat av: effet

ja e så jävla smart ibland.....ha ha ha ha ha ha ha

2009-04-21 @ 12:32:21
Postat av: Lena

Att du är...haha.

2009-04-22 @ 13:13:44
URL: http://livetpalandet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0