Spännande.

Donade på ute i ladugården nyss och såg att min gråvita ko har börjat slemma ordentligt... Undrar om hon tänker ta och kalva inom de närmsta dagarna?!

Har även satt en "antisjälvmjölkare" på en av kvigorna, blev lite sur när jag stod o tittade och såg att damen gick och tjuvdiade på en del av de andra djuren. Hon var dessutom så full i sjutton att hon ställde sig bakom för att hinna med att tutta lite innan hon blev upptäckt. Nu är det slut på det...


(Den ser värre ut än vad den är).

Kommentarer
Postat av: Jenny

Kan ju inte låta bli att associera till törnekronan så här på långfredagen... Eller är det kanske kronan få Frihetsgudinnan?

Kanske en snäll kviga som känner hur det spänner i juvren på sina kollegor och hjälper till att lätta på trycket ;-)

2009-04-11 @ 00:17:41
Postat av: Lena

J; Jadu, vem vet vad dom hade i åtanke när dom designade "kronan".

2009-04-11 @ 10:09:49
Postat av: Verra

Haha och innan jag visste vad det va när jag jobbade på Bole så trodde jag att det var en sorts nosring till tjurar hihi

Tusen tack för fina bilder, ser verkligen fram emot lördagens träff :)

2009-04-11 @ 23:23:04
URL: http://verra.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0