Grandisbilder.


Min klokaste Grandis ett par veckor före kalvning.


Se vilken söt liten buse som gömde sig däri =).

Jag brukar inte vara så blödig vad det gäller att slakta korna men vissa fäster man sig vid mer än man gör med andra.
Förra helgen var hon ovärderlig när kvigorna hade hoppat ut och övrig flock stod där hagen var lite slak med funderingarna på om det var värt risken att få sig några stötar för att komma ut. Jag ruskade på hinken och efter någon minut bestämde sig Grandis för att "mammas" hinken var bättre än det som fanns på andra sidan stötarna så hon vände och gick hem och de andra bestämde sig för att följa med.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Visst är det så att man fäster sej mer vid vissa,min klippa heter Operah o jag gruvar mej inför hennes sista dag här på gårn.. :´(

2009-08-28 @ 19:23:30
URL: http://vastanalantbruk.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Vissa kor är verkligen speciella och de är dom som man önskar kunde leva i evigheter :)

2009-08-30 @ 15:24:09
URL: http://viiktoriae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0