Jag undrar jag.

En tanke som slog mig när jag var ute och slog under fm är om alla dessa människor som köper foder vet vilket jobb som ligger bakom (att en del vet är jag säker på). Om dom ägnar bonden en tanke när dom ger av höet till sina hästar. Vi jobbar som mest när det är som vackrast, ta en heldag på stranden när ensilaget ska tas existerar inte. Osv osv. Visst är jag lite avundsjuk på de som kan sola och bada men samtidigt skulle jag inte för allt i världen vela byta bort det jag har...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Så rätt i det du skriver,men det ska gnällas på att höet är dyrt! :/

2009-06-24 @ 11:52:54
URL: http://vastanalantbruk.blogg.se/
Postat av: Koola Viola

Och visst är det på nåt sätt "typiskt" att höet alltid måste tas när det är som finast väder också? Inte en regning och tråkig dag. Nä.

Jag ska precis spotta i nävarna och ge mig av till grannen idag, som vi brukar hjälpa att ta in allt deras hö. Strålande solsken och typisk plaja-dag egentligen. Men jag ska dra på mig långärmat och släpa hö i gassande sol, vindstilla och tjugofem graders värme. Ha ha. Fast det är lite känsla också, när svetten rinner och man har hö i håret. Och det luktar så gott när höet precis kommit in på skullen. På nåt vis gillar jag verkligen höskörd. Man måste nog vara lite knäpp för att bo på landet ;)

2009-06-25 @ 07:24:00
URL: http://koolaviola.blogspot.com/
Postat av: ejmis

Jag vet vilket jobb det är!!!

Men visst är det härligt att bo på landet =)

2009-06-25 @ 22:52:39
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0