Rallybrudarna...

I lördags var det körkurs, finaste Fröken skötte sig jättebra och tramsade bara lite men det var nog bara för att se vart gränserna egentligen gick. 



Söndagen så packade jag och E både bil och transport och begav oss mot ERK. Gråben skötte sig väldigt bra, vi kom på en tionde plats individuellt och laget blev trea. Med tanke på hur det gick på SORF så var jag otroligt nöjd när hade ridit klart. Han blev lite ostadig i formen men hellre det än 34 bakutsparkar genom större delen av programmet =)

 

I dag åkte kvigorna ut på bete. Först fick fyra av de äldre damerna gå ut för att agera sällskapsdamer och sedan kom hela gangsterligan. Alla som har släppt kvigor vet ju hur otroligt underhållande det kan vara... Dom kom genom ladugården i 120 knyck, ut på plattan och rakt igenom tråden... En kviga sprang åt ett helt eget håll medan de andra höll i hop som en flock och sprang ner till kohagen och hoppade in till del gamla?! Rymmaren sprang mot hagen och fick med sig de andra kvigorna + stutarna ut. (Gammelkorna var så kloka och stod kvar inne). Kvigorna sprang iväg åt ett helt annat håll men sedan tog den ena stuten kommandot och ledde dom med sig tillbaks till hagen. Det såg lite roligt ut måste jag säga.
Jag tror jag måste behålla honom som "barnvakt" i några år ;)

Kommentarer
Postat av: Björn

Alltid lika skoj å släppa djur =) Våra små huliganer får stå inne ett tag till så vi får väl se va som händ när dom komma ut =) (dom övriga djuren e påväg ut)

2009-05-05 @ 20:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0