Alkiskossan...

Vi har en ko på gården som kallas för "alkisen" pga en veterinär som en gång sade "hade hon varit en människa hade hon nog sett ut som en gammal alkholist" och i går var hon lite stollig. Hon är gammal i gården och har alltid varit snäll & trevlig. I går när jag stod i hagen så kom hon fram och luktade och bet lite i mina byxor (där det så lägligt hänger en avbitare sen jag var ute och rev hagen) och jag vet inte om hon gjorde sig illa på den för hur det var så backade hon ett steg, sänkte huvudet lite och fnös.
Hon har aldrig gjort så förr!
Jag backade undan ett steg, ingen idé att stå kvar för att utmana känns det som. Det gör så jädra ont när hornen träffar ;)

När jag berättade om detta för en person så fick jag till svar att denne inte skulle ha backat ett steg utan hellre klivit fram, tjoat och viftat med armarna för att få henne att backa.

Hur skulle ni ha gjort?

Kommentarer
Postat av: jozzan

känns inte som att jag skulle ha utmanat en kossa,det är ganska stora djur och det gör ont å bli träffade av dom + att dom kan ju träffa på fel ställe som resulterar i en sjukhus vistelse. Skulle nog ha tagit det säkra före det osäkra.

2009-09-26 @ 10:42:52
URL: http://ravenz.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag hade inte backat,å hade hon stångat mej hade det vare det sista hon gjorde i livet..

2009-09-26 @ 16:25:48
URL: http://vastanalantbruk.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men sen skulle jag inte ha klivit fram o viftat me armarna heller.

2009-09-26 @ 16:27:05
URL: http://vastanalantbruk.blogg.se/
Postat av: Björn

lite svårt att säja när man inte känner kon. Men det finns ju ingen anlednin att riskera att bli ner stångad om det inte behövs.

2009-09-26 @ 17:26:50
Postat av: Lena

Nej, jag vet ju att hon i grunden är otroligt snäll o tanken fanns ju att hon kanske rev sig på min avbitare. Hon är tio år i år o har aldrig visat någonting, inte ens när hon är nykalvad.

2009-09-26 @ 19:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0