Bumlingslakt, kattkräk och nagelbiteri.

Trevlig rubrik ;)

Hur som helst, i morse levererades de första slaktdjuren efter Bamse och dom har vuxit ganska efter förväntan, vissa har varit lite segare och står därför kvar. När dom skulle lastas ut så skulle dom inte gå utan dom skulle bara bråka med varandra och härja runt. *suck* Tur det var rätt chaufför som var här, det var en av de lugnaste. (Sune har två chaufförer som är guld värda vad det gäller att hantera djuren, den tredje är lite mer stressad av sig och det är klart att djuren påverkas av det).
Det var en och samma tjur som startade alla bråken. Jädra tonårsfasoner ;)

Samma tjur som var bråkmakare i dag hittades inne hos ett par slaktkvigor i går?! Han hade helt enkelt låtit hormonerna styra och hoppat över grindarna. När han sedan gick ut iburen för en koll så härjade han och ramlade så illa att jag trodde han skulle knäcka nacken innan jag och pappa fick upp frontlåsningen. Han var fixerad vid nacken och snodde runt på sidan så ni kan ju tänka er...

I morse när jag klev upp så hade svarta katten återigen kräkts på golvet =(. I går morse vaknade jag av hans ulkande =S. I morse satte jag nästan foten i det när jag traskade runt och var mer sovande än vaken. Jag får hålla koll om det fortsätter i så fall så får man ju göra någonting åt det.

Allt prat om innefrusna/nedsatta förskottsbetalningar av EU-stöd gör mig lite nervös och jag är nog inte den enda. Klart att tankarna snurrar även om jag är ganska tacksam för att jag inte har så många stora poster som ska ut nu under hösten men många bäckar små... Fast det löser sig. Jag är less på min negativa syn nu och ska arbeta mot lösningar och klarheter =).

Och på tal om det.. Karlsson är ännu bättre nu, fortfarande halt men nu från att ha hoppat på tre ben så går han med klöven i backen. Nu återstår bara att se hur många fullträffar han fick in på damerna samt hoppas på att det håller hela vägen så att han kan begagnas nästa säsong igen. Dessutom är han på väg att bli lika gosig som han var innan han började stickas med massa nålar.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hade alla "bumlingar" gått i samma box o skulle ändå bråka me varann?Då kan jag förstå att det var tålamods prövande! ;) Jag blir INTE glad om vi inte får stöden i tid,har på tok för mycket pengar som måste ut!Men men man ska väl inte måla fan på väggen innan man vet antar jag.. :/ Roligt att höra att Karlsson är på bättrings vägen! :)

2009-09-29 @ 16:20:37
URL: http://vastanalantbruk.blogg.se/
Postat av: Björn

Heja karlsson =))

2009-10-02 @ 20:12:15
Postat av: jozzan

Jasså du e lite nyfiken ;) nä jag blev ju av med mitt jobb trots inlasning å grejer men har ringt och pratat litet med facket så har jag tur så får jag tebax det....

2009-10-02 @ 20:50:59
URL: http://ravenz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0