Hmm.

Det är sällan jag är mörkrädd men när det hux flux smäller till utanför fönstret och det låter som att någon drar iväg med soptunnan, ja...då blir jag lite svettig.

Jag hoppas i alla fall att det löser sig med min lilla biff som är full av attityd och att vi inte behöver avliva men blir han inte bättre så finns det ju ingen annan utväg. =(

Kor är lustiga. Har en grupp i ladugården nu som innehåller fyra tonårspojkar och en slaktko. Nu har kossan blivit brunstig och pojkarna är alldeles till sig. Dom härjade på under em så när jag kom ut till kvällsfodringen så var dom blöta av svett och kostackarn stod och sköt rygg, minst lika slut hon samt lite lätt kletig av diverse andra vätskor. Hur som helst så lessnade hon på en av tjurarna och satte rumpan mot hans sida och backade tills han satt som ett plåster i väggen och där stod hon kvar trots att jag lade fram foder. Det såg riktigt lustigt ut så jag kunde inte göra så mycket mer än att småskratta lite.

Nu väntar sängen och i morgon är det dressyr-KM.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0