05 jun kl 13:38, 2010

Dammig.

Så har jag gjort ett tappert försök att duscha av mig allt damm från morgonens övning med stenarna. Tyvärr känns det som att det är lika mycket kvar.

Pappa är ute och sår korn. Jag ska välta senare i kväll.

 

Min kompis . Det dammar ganska bra på vissa ställen.

 

Tvillingarna har börjat få stödmat på flaska. Kon har nog inte tillräckligt med mjölk för dom båda, så fort hon står så hänger dom i juvret på henne.

Kossan har även fri tillgång på foder för att inte falla ur. Dessutom ska dom få en "vip-hage" runt gården där bara kon får gå och beta med sina små.

Det blir lite extra pyssel men det är värt varje sekund för att få runda och fina tjejer.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0