12 maj kl 14:37, 2010

På fredag...

 

På fredag kommer lantmännen ut med en ny startmotor.  Pappa ringde in till verkstaden och efter beskrivningen misstänkte även dom att startmotorn lagt av och för att slippa göra två resor så tar dom med en på en gång, är det inte den så får den åka tillbaks till stan igen i bilen.

Hade det inte varit helg i morgon så hade det blivit gjort då. Jag var övertygad om att lanmännen skulle ha långhelg och inte ha folk i tjänst på fredag (det har varit så något år förr trots att det är vårbrukstider) men för en gångs skull hade jag lite fel i mina pessimistiska tankar.

 

Nu väntar jag på samtalet om att skitkörarna ska vara på ingång, jag misstänker att dom är i krokarna för ett liknande ekipage siktades inte alltför långt bort i morse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0