16 maj kl 17:16, 2010

Hästsaknad.

Jag har abstinens efter både körning och ridning nu... Det kryper i kroppen och inte blev det bättre av att jag var i väg och hjälpte en tjej lite i dag med hennes fyraåring. Vi hittade en galoppknapp och jag hoppas att jag kom med några goda råd som hon kan ha med sig när hon rider vidare.

 

Det kryper i kroppen av längtan till känslan som man får när man arbetar med sin häst och verkligen lyckas med någonting som man eftersträvat. Sekunderna av mjukhet, samhörighet och dans.

Åhhhh...

 

Fast snart kanske jag hittar en häst som jag kan dansa med, i alla fall dansa någon gång i bland. Förhoppningsvis ska det gå så mycket lättare nu också när handen är opererad. Det ska bli riktigt riktigt spännande att känna hur det känns första gångerna som jag får åka ut med bästa Busan som för tillfället är en riktig surmärr som lider av understimulering


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0