20 jun kl 22:12, 2010

Kort uppdatering.

Jag har råkat ut för en datorkrasch

Jag hopaps verkligen att mina bilder ska gå att rädda, resten känns inte lika viktigt även om det är surt att vara tvungen att investera i en ny dator.

Hur som helst så kommer det kanske att bli lite tyst på bloggfronten ett tag, bilderna kommer verkligen att dröja.

 

 

Kvigorna flyttade ut på sitt rätta bete i går. Som dom sprang. Dessutom var det lite blött i gräset så när den ena skulle stanna för tråden åkte hon kana igenom eftersom att den som kom bakom inte heller han stanna så hon fick en ordentlig knuff men som den snälla kviga hon är hoppade hon tillbaks när mamma lockade upp gammelkorna som är med i samma flock.

 

Jag fascineras av kornas "barnpassningssystem".  Två passar kalvarna och resterande mammor går iväg för att beta. Det är bara en som inte ansluter sig till detta, hon vill inte riktigt släppa från sig sin kalv, lika lite som hon vill passa de andras så dom går sina egna vägar och får mig att tänka på Ferdinand med sin mor.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0