28 apr kl 10:39, 2010

Så var det dags för nästa...

Jag tror det går troll över mina djur nu.

Först Karlsson sen Wille <3

Finaste bushunden börjar bli så gräsligt stel i sina bakben :( Det svänger från dag till dag men i går hade han en sväng när han inte ens kunde lyfta bakbenet för att kissa utan han fick göra som valparna och huka hela bakpartiet :( Det gjorde ont att se även om inte Wille verkar lida särskilt mycket...än... Stelheten började komma smygandes redan i vintras så det har inte exploderat över en natt.

Fast jag måste vara realist. Han är 9 år nu, han är en blandras med schäfer i sig. (En schäfer som garanterat inte är friröntgad någonstans). Djuren blir gamla, dom får krämpor. Jag får vara glad för den tid vi har haft tillsammans och jag får vara tacksam för den tid vi får med varandra framöver.

 

Hur man väljer att avliva sina djur är en smaksak. Vissa väljer spruta, andra väljer andra metoder. Jag vet med bestämdhet att Wille inte ska behöva få en spruta eftersom att han blir så stressad av veterinärbesök. Sedan är jag inte någon större anhängare av sprutor heller sedan de två senaste sprutbortagningarna som jag bevittnat. Även om det inte är aktuellt i dag så är det alltid bra att ha en plan för hur man ska göra när dagen kommer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0