04 feb kl 23:42, 2010

Snöäckel.

 

Och jag är så less...så less...

Det känns som att man ägnar större delen av tiden åt att skotta, vi har flera snöhögsupplägg som säkerligen är uppåt fyra meter, Det bara fortsätter att vräka ner, taken är vita, vägarna driver igen, och sen får man fortsätta att skotta, skotta, skotta och skotta lite till.

Nu är jag överdrivet pessimistisk också men det är svårt att vara en solstråle när hästhagen har snöat bort, det har drivit igen till ensilagebalarna, en åkerlagring har fått sin nerfart igenkorkad av något annat ljushuvds smarta idé att lägga sin snö där, takskottning, osynliga vägar för det är bara vitt, uttrycka plogkanter så att folk hamnar i diket, skogsarbete som inte riktigt hinner göras och försvåras pga snö...  Behöver jag fortsätta?

Nej, för stunden tycker jag att snö är vitt, kallt, äckligt och förbannat onödigt när det kommer i dessa mängder.

 

Missförstå mig inte, jag tycker om vinter...när den är lagom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0