19 jan kl 12:41, 2010

Gah! Kommer efter landsvägen med en traktor och balvagn + den andra traktorn som har använts till lastning, stannar upp, blinkar vänster för att komma in på byvägen och vips så kommer det två bilar och susar om...

Det är inte underligt att olyckor inträffar, det är snarare konstigt att det inte blir fler olyckor än vad det blir.

Inte är det fri sikt heller men traktorer är det tydligen tillåtet att köra om när och hur som helst , både över backkrön och i kurvor. Jag har även blivit omkörd i samma korsning när jag har påbörjat min vänstersväng...

Jag tror att majoriteten av sveriges traktorförare har en och annan historia i bagaget om vansinniga omkörningar eller vad tror ni? Har ni en egen så dela gärna med er. Ännu bättre om du är bilförare och tillhör dom som kör om traktorerna hur som helst, berätta varför du gör det. Varför du har så bråttom att du bara måste om på ett backkrön. 

 

Läste en intressant fråga på facebook. "Om du var sommarpratare på radio och skulle berätta om en intressant historia ur ditt liv, vad skulle det bli?". Jag vet inte riktigt vad jag skulle välja...vad skulle du prata om?  

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0