20091021

Bonde söker fru...

21 okt kl 21:04, 2009

Så var kvällens avsnitt klart. Jag skäms, skrattar och tittar bort men kan inte låta bli att titta. Däremot så längtar jag tills avsnitten börjar när dom kommer ut på gårdarna. Fina flickan (pojken) blir smutsig och skriker "iiiiiiiiiihhhhhh". (Ja, nu var jag lite elak. Det blir lätt så i bland). Jag tycker det är ett fantastiskt program, däremot tror jag att det går betydligt bättre för dom som får sina brev och inte är med i tv.

 

Karlsson har blivit sig lik. Han äter som han ska och härjar på ströbädden när jag halmar. Det värmer i mitt hjärta att se hans studsande och hans aptit. Sista dagarna i ensamboxen så ger jag mig 17 på att han var deprimerad.

Kalvarna börjar tystna, korna likaså. Lite skrik är det fortfarande men det är inte i närheten av gårdagen. Eller måndagen, den ska vi inte prata högt om. Mitt knä däremot som fick sig en ordentlig smäll av en kalv är mycket blått men jag tror det kommer vända, snart börjar regnbågens färger anlända ;)

 

Det börjar bli dags att se över vintergarderoben för gårdsjobbet också, jag funderar på att köpa ett par fodrade midjebyxor. Overall + jag = inte så bra, jag känner mig hindrad i rörelserna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0