Gör inte såhär.

Inte nu!!!
Flera av mina kor börjar visa att dom nog tänker kalva snart. Inget ont om att kalvningarna kommer igång men dom får gärna vänta liiiiite till :)
Min plan var att dom skulle starta i början av maj, någonting säger mig att kostorken kommer innan aprils utgång, förmodligen kan någon börja redan inom loppet av en vecka.

Problemet är bara att min ladugård är full just nu :o
Fast problem är till för att lösas, inte sant?
Tillfälliga boxar har byggts förr, lösa grindar är det bästa man kan ha.

Dessutom är jag ensam hela sista veckan i april...det är som bäddat för komplicerade fellägen, tvillingfödslar och allt annat man kan hitta på ;) (nej då, jag är inte pessimist...haha)

Jag fick avlägga ett löfte till pappa att inte tala om för mamma hur läget ligger till för då kommer hon inte att kunna slappna av på deras resa utan bara vara konstant nervös för hur det egentligen går hemma med korna och om det kommer smått ;)




Lilla kloka gamla Grandis. Notera hennes blåa öronlappar, det hade man bara på kor födda före 1995.
Jag fick byta till gula om jag vela men på något vis tyckte jag att hon kunde ha dom blå.
Det finns inte så mycket kvar av hennes blod i besättningen pga hennes förkärlek till att få tjurkalvar.  Lite tråkigt kan tyckas då hon på många sätt och vis var en väldigt bra ko, annars hade hon aldrig fått bli 17 år :)

Fast anledningen till bilden var egentligen inte att skriva om henne, det var mer bara en bild för att visa att kalvarna är höjdpunkten och att dom är så bedårande söta :)

Kommentarer
Postat av: ejmis

Visst är kalvarna underbara!!

=)

2011-04-17 @ 23:17:48
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: lena

Kalvar är underbara!.Länktar efter egna kalvar på gården..Avundssjuk på dig!! Hoppas de lugnar sig med att kalva lite till, hemma hos dig..Glad Påsk!! Kram Lena

2011-04-25 @ 13:46:07
URL: http://blogg.amelia.se/lena70/
Postat av: Lina - djurvän o blivande mjölkbonde

Åh mysigt med kalvarna ju! :D Vi får hem kvigor på måndag o någon kalv! :D



Sv: Fodret som jag bytte till heter Magnussons hundfoder! Hur bra som helst!

2011-05-13 @ 12:03:42
URL: http://nonelikeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0