Äckelsnö!!!

Mardrömsmorgon hos djuren. Gårdagens skitväder ställde bara till med massa extra arbete.
Det var en meterhög driva inne i Lucas grupp, kogruppen före hade bara 50 cm (grindarna gick inte att öppna utan vi fick skotta en massa for hand först)...på halmloftet var det dryga halvmetern med snö och sedan hade det drivit in på lon och lagt sig bakom portarna. Hur stillbordet såg ut ska vi inte ens prata om...
Dessutom la skoplåset på pappas valtra av igen så i stället för att en körde hos korna och en handskottade samt körde fram mer foder så fick vi jobba med en maskin. (Pappa körde traktorn, jag skottade för hand).

Pappa hade aldrig varit med om något liknande i snömängd hos djuren och då hade han ändå denna ladugård i 16 år före mig.

Nu är det gjort i alla fall och jag är mer än lovligt less på att skotta snö. Har dessutom gått runt alla portar och så så att pappa bara kan fara fram med traktorn sen.

Kommentarer
Postat av: lena

Ser fram emot att läsa din presentation, av dig själv.! håller med om snön..Så himla onödigt, och vad extra arbete det blir av den!Du får hjälp av din pappa med gårdens arbete? Vi har tagit över min makes föräldrars gård!Kram Lena

2011-02-11 @ 17:27:12
URL: http://blogg.amelia.se/lena70/
Postat av: Björn

De e bra å ha en far man kan få lite hjälp av när de krisar =)

2011-02-12 @ 06:52:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0