Ozzy + munkorg = nej

Ozzy fick åka ner och gå en sväng på byn i dag för att få tänka på något annat och lite miljöträning. När vi skulle lägga på brev på postlådan började han skälla på en tant och konversationen blir följande.
-Har man en hund som låter sådär ska man inte vara ute på byn eller så ska man ha munkorg på den. Han är ju arg och farlig. (tant)
-Ursäkta, men den här hunden är osäker, behöver miljöträning och får visst vara på byn för att få det. Hur ska han annars lära sig? (jag som efter dessa ord tog med mig hund och gick).

Ozzy skäller på det mesta just nu.

När vi var på byn så visade han inte något blodtörstigt beteende utan han står på slakt koppel med sänkt svans, höjd ragg och skäller (=osäkerhet). Det gick att bryta honom så att jag blev intressantast och efter detta så gick han brevid mig och skällde inte på något mer som vi mötte utan vi körde skvaller och belöning för varje "fara" som ignorerades.

Fast visst, det låter illa och kan man inget så tror man säkert att han är jättearg. Men så ignorera det då, låt mig få träna vidare med min hund så att han kan känna sig lite tryggare.
Det hade varit en helt annan sak om man reagerade så för att han hängde i kopplet med höjd svans, rest ragg och ett allmänt ilsket beteende.
*suck*



Nåja, han är min ögonsten. Fläckvis väldigt dryg ;) Men än kan man skylla på åldern :p


Finaste har åkt hem. Underbart är kort och klockan spelar mig ett spratt. När jag väntar går den sakta, när jag har honom i min närhet så svischar den bara till...
Gissa om jag längtar till hösten igen när alla körningar som väntar är avklarade ;)


Kommentarer
Postat av: Annika

Ja, såna kommentarer kommer oftast från okunniga människor. eller från de som är hundrädda, då behövs det inte heller så mkt..



Tack! Vi köpte domänen från one.com, och sen började jag med en av deras mallar faktiskt. Har aldrig gjort en hemsida förut, så ja tyckte det va en god hjälp för att komma igång. Därefter så har jag ändrat på allt förutom själva grunden, den gillade jag att jobba efter för att försöka bygga upp en intressant hemsida. Men det har tagit tre dagar, så himla svårt att formulera sig så det låter som man vill och sen kontrollera stavfel eller andra småfel. Tog en dag bara att komma på hur ja skulle göra, men som sagt så har ja inte ens kikat på hur man gör innan. Men kul har det varit.

2011-02-24 @ 10:19:11
URL: http://s-a-g-a.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0