Runda hål...

...är bättre än ovala när det ska sitta ett spjut i.
Mitt balspjut gick av i söndags, kanske med ålderns rätt. Det var trots allt någonstans mellan 10-15 år och väldigt välanvänt (dessutom överkört en gång i en högre hastighet. Det var inte jag som gjorde det).
Jag tänkte beställa bara ett nytt spjut vilket var lättare sagt än gjort, pratade med en åf bara en mil härifrån och han blev nyfiken, kom hit med ett av sina spjut och kollade men det passade såklart inte. Sen när vi tittade på ramen så är inte hålet runt längre så oavsett vilket spjut jag satt i hade det glappat. Hur länge tror vi det hade fungerat när man hänger på 750 kg bal varje dag.

Visst hade man kunnat renovera men som den affärskvinna jag är (:P) så pratade vi oss fram till ett bra pris som gjorde att en renovering inte kändes lika intressant.

Nu har jag ett nytt balspjut med ram och en ny "köttköparkund".


Jag funderar på om man har besökt en verkstad för mycket då man fortfarande är ihågkommen trots att det är flera månader sedan jag hade en trasig maskin att ringa om ;)
 Jag ringde på LM maskin i dag och när jag sagt vem jag var så möts jag av ett "men det var längesedan du ringde till oss". Haha.
För en gångs skull var det ganska skönt att kunna säga "ja, men den här gången är det ingen maskin som är trasig".
(Peppar peppar. Annars går den väl i bitar nu när jag kommer ut)

Kommentarer
Postat av: lena

Va kul, en tjej till som är bonde..Vi har t.o.m samma namn på våra bloggar..haha..Vi har får och amkor.Ha det jättebra! Kram Lena

2011-02-09 @ 16:10:10
URL: http://blogg.amelia.se/lena70/
Postat av: tess

återkommande läsare som undrar om du inte kan ha ett kort presentation av dig själv

2011-02-09 @ 16:53:21
Postat av: Björn

De e lite jobbigt när dom lär sej kundnummret oxå =)

2011-02-10 @ 06:49:45
Postat av: lena

Heter du med Lena??? haha..Suttit och läst i din blogg, bor du i Dalarna?? Det var ett foto på en ko du tagit och bakgrunden påminde om naturen däruppe?? ( kanske ett till sammanträffande?? Vi driver två gårdar, och en av dom ligger i just Dalarna)Kul, du vill ha min blogg som favorit, jag länkar din med..Driver du gården själv? Jag kan inte nog uttrycka glädjen över att hittat din blogg!!.Kvinnliga lantbrukare växer INTE på träd, och det är så kul att läsa det du skriver, texten beskriver ju min vardag med..Ha det jättebra! Och stor Kram på dig!!!Ifrån Bondelena

2011-02-10 @ 07:04:16
URL: http://blogg.amelia.se/lena70/
Postat av: Paula

Kul med en tjej till som är bonde! Jag heter Paula o jag bor i Finland. Är gift med en mjölkbonde. Vi har ca 40 mjölkkor + kvigor o kalvar. Inga tjurar. 3 traktorer. Jag mjölkar kossorna. Kom o kika på min blogg! Kram Paula i Finland

2011-02-10 @ 19:23:36
URL: http://http://bondefruns.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0