Sånt som man inte vill ska hända...

...händer dock ibland ändå.



Lite halvdålig bild men det är i alla fall min balklämma. När jag står ute på fält så börjar det spruta olja åt alla håll och kanter när klämman utsätts för tryck =S
Naturligtvis är det -17. Naturligtvis har jag för tjocka handskar för att kunna hantera en nyckel på ett vettigt sätt så det vara bara att kasta av sig handskarna och skruva ihop där det gängat upp.
Men fy så kall jag var om fingrarna sen. Fast trycket höll så att balvagnen kunde lastas och köras hem.
Note to self: lägg in ett par tunnare handskar + en större skiftnyckel i traktorn.

(Nej, jag har inte alla balar hemma, viss åkerlagring förekommer också)


Min balvagn



Inte den största, inte den nyaste. Men den rullar lätt efter traktorn även om den har 14 ensilagebal på.
Dessutom fick jag den till ett riktigt fyndpris :) (och vem gillar inte att göra fynd :p)

 

Vinterbilder som en bonus. Bara för att det kan vara så vackert i bland :)

Kommentarer
Postat av: Linnea Granström- Ebbas Mamma

Jag har köpt dom på lagerhouse :)

29:- för den lilla och 45:- tror jag det var för den stora :)

2011-01-28 @ 07:59:28
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/
Postat av: Sandra

Såg ut att va en fin vagn,alldeles lagom storlek oxå! :)

2011-01-28 @ 08:17:33
URL: http://vastanalantbruk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0