Mitt vinterland.

Kylan har kommit för att stanna tror jag, det tror även vattnet i ladugården som har frusit...igen... Det är något tjafs med värmekabeln till vattenhoarna så när det blir kallare än -5 och håller sig där i några dagar fryser det. Det är en aningens irriterande för det ger så mycket mer jobb, det blir till att släpa fram badkaret och sedan får man fylla några gånger under dagen för att alla djuren ska få sin tillgång på vatten. Ännu roligare blir det när halva badkaret är fyllt och sedan är ingen där och dricker (tex nattetid) och det bildas en tjock isskorpa.

Jag har hittat en ladugård som jag vill åka och titta på, inte för att köpa utan för att få inspiration tills den dag man vill bygga om själv. Lite visioner finns det allt, kanske även att det är en projektsinvolvering på g men jag håller detaljerna för mig själv tills jag vet om det blir av eller ej.



Lite veckert är det ute trots allt.





Kommentarer
Postat av: Helena

Vacker bild!

2007-12-15 @ 23:41:00
URL: http://gutta.blogg.se
Postat av: ejmis

Jobbigt när det fryser =(
Vi hade mycket problem i stallet innan vi isolerade rören ordentligt.
Spännande att åka och kolla på ladugård för att få inspiration.
Ha en skön söndag!

2007-12-16 @ 11:56:22
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0