Bamse på äventyr.

Bamse hade någon gång under natten ägnat sig åt lite kvalificerat höjdhopp för att ta sig in till kvigorna, jag tackar för att det var den största som brunstade (som till 99% skulle ha betäckts under sommaren). Han undersökte även de andra för att se om det var någon som stod men det verkade inte som så. Jag inbillade mig faktiskt att han skulle hålla sig kvar i sin box och inte klättra/hoppa över (ingen av de tidigare avelstjurarna har gjort det). Nu är den i alla fall förhöjd så jag hoppas att det hjälper till att hålla honom på rätt sida av grindarna. Han får ge sig till tåls, det är ju snart dags att gå ut till damerna.

Annars har regnet stått som spön i backen :s. Nog för att det behövdes men jag hade varit glad om jag fått så klart först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0