Tjuren kommer :)

Fast jag vet inte vilken dag men nu är det klart med ras och sådant. Det blir en simmentalherre från Bollnäs som ska få bli far till nästa års kalvar. Stamboksförd med nosring så han kommer fotograferas bara han anländer :o). Jag törs nästan lova hur mycket som helst på att han kommer att komma den dag under veckan då jag är helt ensam hemma...haha, det kan bli lite intressant ;). Ni kan ju hålla tummarna för att han inte gör det!
www.simmental.se är adressen till rasföreningen för er som blir lite nyfikna. Annars kan jag med en bild avslöja att de ser ut ungefär så här i kroppen.
image1
Vackra va?

Försöket att släppa hästarna i deras sommarhage gick inte särskilt bra. Klockan 6 på lördag morgon gick jag ut med hunden och skulle hämta tidningen, kastar en blick över gårdsplanen och vad står där? Jo, hästarna. Efter lite lock och pock gick de med på att gå in i stallet och sen fick de återvända till vinterhagen där de har varit hela helgen. Jag var upp till hagen i lördags och kunde konstatera att det är något djur som har sprungit in i hagen och skrämt tanterna så att de i sin tur sprungit ut och (som tur är) sprungit hem.

Kossorna måste också ha en ny beteshage. Jag kan med handen på hjärtat säga att det inte är en av mina favoritsysselsättningar. Knacka stolpar går bra men när man ska dra trådarna genom skogen *suck*... Å andra sidan, vem har ett jobb där varje dag är helt fantastiskt underbar och det bara finns roliga saker att göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0