Inga planer på att lämna vic-boxen.

543 hade kalvat när jag kom ut igen, jag tror det blev en till kviga. Om det är en kviga är det den 75:e som fötts på gården sedan 1995 när man blev tvungen att använda de fina gula öronlapparna. Är det en tjur så är det den 94:e. Vi skulle i alla fall påbörja stora sorteringen därute och planen var att Grandis skulle få lämna över sin vic-box och gå ut...vid en närmare titt så har även hon börjat slemma ordentligt så för säkerhetens skull får hon vara kvar inne och vi pusslar om med de andra djuren i stället. Jag undrar om det är på riktigt denna gång eller om det bara är falskt alarm som förra gången.
Vad tror ni?

En sak är säker, i sommar släpps Bamse en månad senare för att få kalvningarna i maj, det kommer vara 25 som betäcks i sommar och även fast jag kan trolla fram tio tillfälliga kalvplatser så kommer det inte att fungera med fler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0