Om Bamse skulle blogga...

Jag undrar hur han skulle skriva då? För er som inte vet är Bamse min stora simmentaltjur och inte seriefiguren i detta fall.
Kanske skulle det se ut så här?

"I natt låg jag och tjuvlyssnade när småkillarna längst bort trodde att jag sov. Dom var avundsjuka på min storlek och sen var dom arga på matte för att hon strypt deras kraftfoder. När jag hörde detta så gav ifrån mig ett fnys och muttrade tillbaks att dom skulle äta det dom fick och inte sortera bort så mycket så skulle dom nog få gå upp i kraftfoder igen. Sen om dom åt så kanske dom skulle kunna komma upp mot min storlek. HA, tror dom ja. Jag är och förblir kungen på denna gård. Skicka in dom till mig så ska jag uppfostra dom.

Matte såg trött ut i morse men jag fick den mat jag skulle ha, jag fick henne att le lite när jag nosade på en av kvigorna och sen drog upp min nos med den vackra ringen i så att den skulle synas ordentligt. Hon klappade mig på käken och sa att jag skulle få vänta tills i sommar. Sen sa hon att hon var nyfiken på hur mina avkommor skulle bli. Jag önskar att hon förstod att dom kommer bli skitsnygga, kan dom bli något annat med mig som pappa?"


Kommentarer
Postat av: ejmis

Tror det skulle vara ungefär så ;)

2008-01-29 @ 11:51:55
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0