En riktig påsmus.

De allra flesta som ägt en katt vet väl om att dom har små möss överallt, även där det inte finns några på riktigt. Stora påsmusen var någon som mina katter ägnade sig åt att jaga som små, i morse fanns det en påsmus på riktigt. När jag kom hem från jobbet var katterna väldigt intresserade av min kasse med tävlingskläder som stod i hallen och eftersom jag visste att det varit en liten husmus på besök från i går kväll så anade jag oråd. Lyfte med stor försiktighet ur tävlingsskjortan och ridbyxorna (hemska tanke om något skulle få för sig att springa på mig, jag har haft en mus i hundmatstunnan en gång och det var ingen trevlig upplevelse) och längst ner i botten satt det en "äkta" påsmus och tittade skräckslaget upp. Jag lyfte upp påsen från de dregglande katterna och släppte ut musen på gräsmattan. Jag hoppas den har lärt sig sin läxa och låter bli att komma in igen, nästa gång kanske mina små jägare inte är fullt lika snälla.

image72  


Kommentarer
Postat av: Björn

Stakars kisse fick ingen mumsbit =/

2008-05-18 @ 12:33:03
Postat av: Louise

Hehe stackars musen :) Bra att katterna förvarnade dig om vad som fanns där i :D

2008-05-19 @ 10:11:17
URL: http://lollo83.blogg.se
Postat av: ejmis

Vi ska också köra igång med beteshagarna den här veckan, men fy så dåligt det växer!! Värme tack!!

2008-05-19 @ 17:59:04
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: dickass

ditt jävla retard. ....tror du verkligen någon bryr sig ett jävla skit om du hade en mus i din påse:S vafan e ditt problem! //elias och erik

2009-01-09 @ 09:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0